27 Haziran 2011 Pazartesi

Rodos'un Kelebekler Vadisi

Evet! Rodos'ta da bir kelebekler vadisi varmış. Adanın kuzeybatısında, kıyıdan uzak dağlık bir alanda yer alan bu vadiyi ziyaret etmeden geçmedim. Şansım var ki, Haziran ayı tam da kelebeklerin yumurtalarından çıkıp vadinin dört bir tarafına yayıldıkları zamanmış. Vadi boyunca bir yürüyüş yolu var, bu yolu terk etmeden 1 km kadar yürüyebiliyor ve ağaçlardaki, kayalardaki kelebekleri görüp fotoğraf çekebiliyorsunuz. Vadinin bir ucunda Doğa Tarihi Müzesi, diğer ucunda da bir manastır var (biraz ironik! Artık kime inaırsanız!).

Vadide yürürken hem kelebeklerin hem de gördüğüm bir kaç hayvanın (yani bir yengeç ve kertenkeleden ibaret) fotoğrafını çekebildim. Bunun dışında bir de Kamiros'u gezerken bir kayanın üzerinde gördüğüm büyükçe bir kertenkelenin fotoğrafını da bu kayda ekliyorum.

Kelebeklerle ilgili: Bu kelebeklerin (Panaxia Quadripunctaria) tam soyu tükenmek üzereyken koruma altına alınıyorlar ve bu vadide tekrar populasyonun sayısı artıyor. Kelebekler uçarken çok hoş bir kırmızı renge bürünüyorlar, kanatlarında 4 nokta var, isimleri buradan geliyor. Uçmazlarken sarı bir renkleri var ve o kadar etkileyici değiller. Ama bazen bir kayanın üzerinde yüzlercesi bir aradaydı ve bu ilginç bir görüntü oluşturuyor diyebiliriz. 

Kelebekler Vadisi'nde bol sayıda turist vardı ama burada sesli konuşmak falan yasak olduğu için kafam şişmeden gezebildim. Hehe, ne yapiyim, sevmiyorum gürültüyü.. :))

Ben çekemedim kelebeklerin kanatlarını, ama işte burada yapılmışı var!

Kelebekler Vadisi'nden bir görünüm..

İşte vadide yaşayan bir yengeç! Latince adını bilmiyorum. 
İşte ağaca konmuş kelebekler..

Kelebekleri avlamaya çalışan küçük kertenkele, pek başarılı olamadı..

Vadinin bir ucundaki manastırdaki Ortodoks kilisesinde dilek tutarken. Bir kere İstanbul'da tutmuştum, o gerçekleşti. bakalım bu da olacak mı? Olursa Ortodoks oliyim bari ben..

Kelebekcik..

Kamiros'taki büyükçe kertenkele. Çok cool, değil mi?

1 yorum:

gezgin395 dedi ki...

kelebek seviyorsan bir de Barhal Vadisini dene, mavi tonlarında binlerce uçuyor su başlarında özellikle !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...