6 Haziran 2011 Pazartesi

İran'da Yemekler

İran, Özbekistan'dan sonra, benim en çok kilo verdiğim ülke oldu sanırım. İran'ın yemeklerinin çok çok lezzetli ve benim ağız tadıma uygun olacağını düşünüyordum, ama yanılmışım. Kebabtan başka bir şey yokmuş burada, bir de Horeşt denilen sulu sebzeli yemek.

İran'da yediğim, İran'a özgü en güzel yemek Dizi denilen yemekti. Taş bir çömlekte kuşbaşı et, patates, biber, domates, havuç gibi çeşitli sebzeler pişiriliyor, sonra siz bunları bir havaneliyle ezip kaşıklayıp yiyorsunuz.

İran'da kebab, kebab ve kebab yedikten sonra artık kebab'ın k'sini duymak istemezken, Özbekistan'a geldik. Burada da şaşlik,şaşlik ve şaşlik denen et şişten başka bir şey olmayınca artık sindirim sistemim iflas etti. Birşey yiyemez oldum, şimdi sadece ekmek yiyip çay içiyorum.

İçeceklere gelince İran bu konuda insaflıydı. Delster denilen 'islamic beer'ın özellikle limon aromalı olanı çok ferahlatıcı bir içecekti ve sürekli içtim. Onun dışında Dug denilen naneli ayran da fena değil. Çok ünlü Acem pilavından malesef tadamadım, çok zor olduğu için düğünlerde yapılırmış, biz de düğüne falan gitmedik İran'da. Sonuç: Hayalkırıklığı diyebilirim. Ege mutfağını çok özledim.


Çok tipik bir İran yemeğ: kebab, yağsız Basmati pirinçli pilav,soğan

İranlılar da bizim gibi mangalsever. Misafir olduğumuz bir evdeki yer sofrası..

Faludeh! Pirinç unundan yapılmış tatlı, gülsuyu ve üzerinde dondurma. Şiraz'a özgü tatlı.

Zenjan'da Dizi yediğimiz yer. İran'da restoranlarda genelde masa yerine taht denilen mobilyalar var. Ayakkabıları çıkarıp burada yemek yiyorsunuz. İtiraf edelim, biraz zor oluyor alışık değilseniz.

1 yorum:

gezgin395 dedi ki...

insan hem gezip hem zayıflayabiliyor burada demek ki, diyetisyen parasına gidilir; bi taşla iki kuş vurursun, fena mı!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...