26 Şubat 2011 Cumartesi

Sicilya Mutfağına Giriş

Sicilya’daki yemeklerden daha önce biraz bahsetmiştim. Burası aşırı karbonhidrat ağırlıklı bir mutfağa sahip. Pasta, pizza, pannini diye gidiyor. Tabii pastanın, pizzanın ve pannininin binbir çeşidi var. Hepsi birbirinden güzel. Peki Sicilya mutfağı bundan mı ibaret? Hayır, tabii ki! Sicilya’nın en önemli özelliklerinden biri bol bol balık yenmesi, hemen her restoranda var. Çeşitli balıklar içinde en ünlüsü ise kılıç balığı (bkz. Catania balık pazarı adlı entry). Yemeklerde acı yok, benim ağız tadıma göre fazla tuzlu ama genelde Türk mutfağı lezzetlerine yakın olduğu için yabancılık çekmedim.  

Çeşitli deniz ürünleri de yemeklerde bol bol karşılaşılan şeylerden. Benim gibi midyesever bir insan için burası tam bir cennet. Özellikle domates sosuyla kabuğunda pişmiş midyeli spaghettinin üzerine bir lezzet bulmak zor. Tam benim sevdiğim gibi!

Yine Sicilya’ya özgü ürünlerden biri: Arancine. Bunlar bizim içli köfteden biraz daha büyük içi pirinç pilavı dolu, ortasında da et parçası olan ele alınıp yenilen dışı kızarmış ekmek kırıntısı olan büyük köfteler. Bilmem anlatabildim mi? Her barda bunlardan var, bunların tabii çeşitleri de var. Ayrıca pek bir doyurucular. Öğle yemeği için ideal!
Arancineler böyle gözüküyor işte!

Bol sebzeli pizza

Blogumdaki ilk resim bu. Bol midyeli domates soslu spaghetti

Sicilya şarabı ve yanında yine makarna

Sicilya mutfağında çok sayıda tatlı var. En ünlüsü Connole denilen kremalı tatlı. Onun dışında ama çok çeşitli tatlılar var, ama bunların çoğu kuzey Avrupa tarzında. Nedense tatlılarda pek Arap-Doğu etkisi sezemedim. Baklava, kadayıf tarzı şeyler yok mesela!

Ünlü Sicilya şaraplarından sadece bir kere deneyebildim, şarap uzmanı olmadığım için fazla bir yorum yapamam, ama benim ağız tadıma uygundu.

Sicilya mutfağı üzerine bir sürü kitap satılıyor burada ama yerim olmadığı için alamadım. 

Seyyar pizzacı, börekçi

Yine güzel bir makarna, bu sefer patlıcanlı..

Sulu yemekler çok az. Bu et suyuna ravioli, benim için fazla tuzluydu. Ama lezzetli.

İşte Sicilya usulü tatlılar ve Connole.
Sicilya kokoreçi. Güzeldi.




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...