28 Şubat 2011 Pazartesi

Roma 1 Gün, Episode 3

Dünyanın en iyi cappicinosu buradaymış efendim. İçtim ve tadı gerçekten güzeldi ama dünyanın en iyisi mi bilemem..

En sevdiğim Roma imparatoru Hadrian tarafından yaptırılmış nefes kesici bir kubbesi olan tapınak

Panteon'un kubbesi ve gözü (oculus)

Orbis Terrarum :)

Tevere Nehri: Roma'nın ortasından geçiyor, Vatikan'a geçiş buradaki köprülerden yapılıyor.

Vatikan'a Giriş, Papa elimi öpmek istedi, Allah versin dedim.. :)

Ünlü Aziz Petrus Katedrali ve önündeki meydan.

Katedrala giriş için sırada bekleyen insanların sadece küçük bir kısmı, ben bunların arasından geçip asıl gitmek istediğim yere yöneldim..

İşte burasıydı asıl gitmek istediğim yer. Benim gözümde dünyanın en güzel sanat eseri. Bir dehanın ellerinden çıkmış, önünde saygıyla eğiliyorum Mikelanj. Büyük dehasın. Bir insan tavandaki iki boyutlu bir resmin nasıl üç boyutlu algılanmasını sağlayabilir?

İçeride kesinlikle resim çekmek yasak! Bir deneme olarak makinemle rastgele çektiğim bu resim düşündüğümden de güzel çıktı. Burası Sistine Şapelinin Mikelanj tarafından yapılmış tavanı. Olağanüstü bir şey. Dikkatinizi en ortadaki resme verirseniz burada yaşlı, sakallı bir erkek olarak canlandırılmış tanrının insana parmağıyla can verdiği sahneyi görebilirsiniz.. 

Sistine Şapelinde bir köşeye oturup dakikalarca bu resimlere baktım. İnsanın aslında yanında dürbün getirmesi lazım buraya..

Raffaello'nun ünlü Atina Okulu tablosu. Bu resmi bu kadar yakından görebilmek müthiş bir şey..

Antik Yunan filozofları ve ben :)

Raffaello'nun Atina Okulu tablosundan ayrıntılar. Burada solda matematikçi ve filozof Pitagoras kitabını yazarken görülüyor.. Sağda elinde kalemle düşünceli olarak duran ise Heraklit ('hiç bir zaman aynı suda yıkanamazsın')..

Pitagoras, matematik-felsefe uğraşırken. Arkasında sanki ondan kopya çekmeye çalışan kişi ise Anaximender yada Empodokles..

Öklid (Euclid) burada öğrencilerine geometri dersi veriyor..Ahh ahh..

Forum Romanum.

Günün sonunu Collesseum'da yaptım. Gün batımında çok hoş bir ışık vurdu bu devasa tiyatronun üzerine..

Japonsever arkadaşlarım için. Çok fazla japon turist vardı, animelerden fırlamış çok sayıda kız ve erkek :)

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...