17 Şubat 2011 Perşembe

Gela'da Müze, Bir Pintadera, Bir Panatena Anforası ve Surlar

Sicilya'nın güney sahiline kurulmış en büyük ve en çirkin kent diyebilirim Gela için. Maalesef kentin görüntüsü çok büyük bir rafineri tarafından bozulmuş, aslında çok da güzel kumsalları olmasına rağmen, insana fenalık geliyor, fabrikaları görünce..

Burada arkeoloji müzesini, yanındaki küçük arkeolojik parkı ve sonra da Arkaik dönem sur duvarlarını gezdik. Bu müzede beni şaşırtan ve hoşuma giden birkaç tane buluntu vardı. Bunları şimdi sizinle paylaşmak isterim:


Bir adet bot modeli (Biraz gondolları andırıyor)


Bir adet Panathena Anforası (Bunlarla ilgili Bilkent'te bir ödev yazmıştım. O yüzden gerçeğini görünce hoşuma gitti, eski günlere gittim bir an için - HART207- Greek Art and Archaeology

Korint Seramikleri -ben bunları seviyorum-


Bilin bakalım bu ne? Bu bir Pintadera! 5.binyıldan kalma..


Benim için pek de ilginç olmayan surlar..


2 yorum:

gezgin395 dedi ki...

surların korunma tekniği güzel, örtünün hafif olması açısından

Canan dedi ki...

ne kadar elaborate bi pintadera'ymis bu.hem de burdan kocaman gorunuyoo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...