8 Temmuz 2011 Cuma

Girit'in Roma Dönemi Başkenti: Gortyna

Girit'te bir çok Helenistik ve Roma Dönemi kenti ve kalıntısı var. Ben bunlardan -kendimce- en önemli gördüklerimi gezdim, işin aslı Minos arkeolojisinden bunları gezmeye pek vaktim kalmadı, ne de olsa benim için çok öncelikli değiller, ama Gortyna için vakit ayırdım, çünkü burada çok özel bir buluntu var. Burada MÖ 5. yüzyıla ait Dor şivesinde yazılmış bir yazıt bulunmuş. Bu buluntu ayrıca Avrupa topraklarında bilinen en eski yazılı yasaları oluşturduğu için önem taşıyor.

Yazıt, sonradan Odeon binasının inşasında ikincil malzeme olarak kullanılmış. Özellikle miras, evlilik, boşanma gibi çok yaşamsal konular ele alınıyor bu yazıtta! İnsanlar işte binlerce yıldır aynı dertlerle devinip duruyorlar..

Gortyna, Roma Dönemi'nde adanın başkenti olarak önem kazanan, bundan önceki dönemlerde Festos'un güçlü gölgesi altında nispeten önemsiz bir yerleşme yeriymiş..

Odeon binası

Yazıttan bir detay

Yazıtın genel görünümü.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...