27 Temmuz 2011 Çarşamba

Girit'in En Güzel Şehri: Hania

Herkes Konya'ya gitti, ben Hanya'ya gittim! Tartışmasız Girit'in en güzel şehri Hania. Burası aslında uzun zaman Girit'in başkentliğini yapmış, Osmanlı-Akdeniz-Venedik mimarisinin en güzel örnekleri ile dolu, 2. dünya savaşı sırasında bolca bombalanmasına rağmen, eski mimarinin iyi korunduğu, dar sokakların ve sokak arası cafelerin halen işlediği şirin bir şehir. Doğal olarak çok turistik, o yüzden biraz pahalı ve turist kalabalığı biraz sinir bozucu. Herşeye rağmen Girit'in ruhunu anlamak için buraya gelip sokaklarında gezinmek şart. Burada TAMAM adında Türk yemekleri yapan çok popüler bir restorana gittim, ve bana daha önceden önerildiği gibi, bir hünkar beğendi ısmarladım. Türkiye'de, daha doğrusu İstanbul'da yediğim mükemmel Hünkar Beğendi'lerden sonra buradaki bana çok çok lezzetli gelmedi, ama yine de ilginç bir deneyim oldu diyebiliriz.

Hanya'daki sahil

Eski bir hamamdan çevrilen Tamam isimli restoranın içi

Menüde Hünkar Beğendi

Hünkar Beğendi

Hania'nın eski mahalleleri

Osmanlı mimari özelliklerinin görüldüğü evlerden biri.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...